Fotogaléria | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
<<prejsť na Fotogaléria/Motor a podvozok
2007.12.20 - GO prednej nápravy, bŕzd a riadenia - doplnené 21.03.2008 Kedže už dlhší čas som pozoroval menšie/väčšie nedostatky stávajúcej prednej nápravy na aute (vôľa v zavesení kolies, vibrácie do volantu, tuhé riadenie...), rozhodol som sa pre generálku prednej nápravy. Odstaviť auto pre tento úkon na dlhšiu dobu som nechcel, a opravovať nápravu "narýchlo" výmenou len nutne potrebných dielov som zas nepovažoval za najlepšie riešenie. Preto som si zaobstaral druhú nápravu a rozhodol som pre stavbu novej prednej nápravy "od piky" s použitím čo najväčšieho možného počtu nových dielov. Rozobratie nápravy nebolo jednoduché. Predsa len 20 rokov "provozu" nápravy urobilo svoje. Oddelenie ramien od nápravnice bolo najjednoduchšie. Horšie to bolo s rozborkou samotných ramien, s demontážou čapov ramien a zvislých čapov od ramien... Tam sa musela použiť tvrdá sila, pílenie čapov, odvŕtavanie a bola to práca do úmoru :-(. Nápravnica starej nápravy sa neskôr ukázala ako nevhodná na stavbu. Tlakové opieskovanie jej značnej korózie ju podľa mňa dosť oslabilo. Preto som nápravnicu zohnal druhú, tentoraz už veľmi peknú (na fotkách je to tá v červenej základnej farbe). Tým pádom sa z "hrubého" materiálu starej nápravy použili na stavbu novej už len vrchné a spodné ramená, ktoré boli v dobrom stave. Nákup nových dielov nebol jednoduchý, dnes sa predávajú už len najnutnejšie veci, aj to už len v pochybných kvalitách a preto mi nezostávalo nič iné, ako zháňanie, zháňanie, zháňanie... a ešte raz nejednoduché zháňanie starých originálnych dielov v predajniach po niekoľkých mestách, po niekoľkých ľuďoch, balíkoch... Celá náprava sa skladá z desiatok dielov, v literatúrach sa uvádza myslím okolo 200 dielov, dielíkov... Väčšina pracovných úkonov bola zvládnuteľná aj bez špeciálnych uvádzaných prípravkov, častokrát si to ale vyžadovalo vymýšľanie "vlastných" postupov prác a tým pádom predlžovanie celej činnosti... Čo všetko sa zrobilo:
Dovoz a rozoberanie (05.10.2007 - 11.10.2007: Očista nápravy od hrubej špiny, demontáž a rozobratie ramien, demontáž riadenia, pružín, tlmičov...
......................................................................................................................................................................................... Pieskovanie a povrchová úprava (18.10.2007 - ...): Pieskovanie nápravnice a ramien, náter základnou farbou, výroba a privarenie výztuh úchytov tlmičov na spodných ramenách.
......................................................................................................................................................................................... Nákup nových dielov (20.10.2007 - ...): Nákup a zháňanie pokiaľ možno najväčšieho možného počtu nových dielov na nápravu.
......................................................................................................................................................................................... Repasácia, nákup a skladanie príslušenstva nápravy: Náter vrchnou farbou, nákup ďalších dielov (kotúče, tlmiče, držiaky bŕzd...), repasácia príslušenstva nápravy. ......................................................................................................................................................................................... Generálka hrebeňového riadenia (19.11.2007 - 21.11.2007): Očista, kompletné rozobratie a repasácia riadenia použitím všetkých nových opotrebovateľných dielov.
......................................................................................................................................................................................... Skladanie nápravy (01.12.2007 - 19.02.2008): Kompletizácia ramien, posledné povrchové úpravy, nákup neštandardného spojovacieho materiálu, skladanie nápravy. ......................................................................................................................................................................................... Demontáž starej nápravy (03.03.2008): ...a predtým demontáž všetkého, čo nápravu v aute držalo :) ......................................................................................................................................................................................... Ošetrenie častí auta (08.03.2008 - 13.03.2008): Oškrabanie starých náterov kde nedržali + očistenie, náter základnou farbou + 2 x čierne Body 930, vystriekanie všetkých dutín karosérie prednej časti prípravkom Resistin ML.
......................................................................................................................................................................................... Repas chladiča a ventilátora chladiča (04.03.2008 - 06.03.2008): Očista z vonka i z vnútra, obrúsenie železných častí, natieranie...
......................................................................................................................................................................................... Repas brzdových strmeňov (03.03.2008 - 08.03.2008): Komplet všetko nové - piestiky, gumičky, prachovky, krúžky, odvzdušňováky, trubičky, doštičky...
......................................................................................................................................................................................... Montáž nápravy do auta (14.03.2008 - 15.03.2008): osadenie do karosérie, montáž bŕzd...
......................................................................................................................................................................................... Repas držiakov svetiel, dokončenie kompletizácie auta (18.03.2008 - 21.03.2008): Oškrabanie celozastriekaných "hrncov" predných svetiel, očistenie, vybrúsenie, náter železných častí.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||