[home]
Fotogaléria        


Aktualizované: 17.06.11

Úvod
Novinky na stránke

Technické informácie
História auta
Súčasnosť
Denníček
Návody a postupy [10]

Fotogaléria [1863]

Download
Myšlienky

Fórum
Linky
<<prejsť na Fotogaléria/Ostatné

2007.02.24 - Repas Alu diskov Apollo

Apollo. Originál disk na Škodu, montovaný na extra výbavy a na vývoz. Anglická výroba (KN Engeneering). Rozmer 5J R13, rozteč 4x130.
Pôvodný stav: 5 ks v bielej farbe, z toho 1 ks od posledného striekania nejazdený.


Sorry za priveľa fotiek, ale nedalo sa ináč :-)


Rýchly skok na:


Dovoz (18.09.2006):

naložené v kufri, Terchová

jeden nejazdený, na fotke nevyzeral zle


.........................................................................................................................................................................................
Prvotný stav:
Biela farba 4 jazdených diskov už nebola bielou, povrch bol mierne zažltnutý (nie až tak ako na fotkách, tie boli fotené za umelého svetla, takže to skresľovalo). Povrch bol špinavý, miestami odretý a poškrabaný. Prilepené závažia + pozostatky starého neočisteného lepu po predchádzajúcom vyvažovaní. Zadné strany diskov dosť zanesené od prachu brzdového obloženia, dosadacie plochy dosť hrubo zapečené od hrdze bubnov a nábojov.
Takže práce začali zhodením závaží (šlo to ťažko), očistením diskov od lepu a demontážou ventilkov. Behúne som vyčistil technickým benzínom. Zadné strany ani dosadacie plochy vyčistiť nešlo.


.........................................................................................................................................................................................
Test na aute (22.09.2006):
Skúška disku na prednom náboji ma veľmi nepotešila, matice šlo zakrútiť len asi do polovice svojho závitu. V prvom momente som nevedel, kde je zrada, prečo to nesedí... O tom, že sa vyrábalo viac druhov Apoll som vedel aj pred kúpou. Staršie typy mali stredové otvory navrhnuté na predné náboje starších škodoviek (76-83) bez strediaceho krúžku, novšie typy mali stredové otvory iných rozmerov, aby sedeli na novšie nápravy škodoviek so strediacim krúžkom (od 1984). Ja som potreboval novší typ. Podľa informácií, ktoré som našiel v jednom fóre na internete, by mali mať tie staršie verzie diskov úplne inšie rozmery ako novšie verzie. Pred kúpou som tie moje rozmery samozrejme pomeral a sedelo mi to na nový typ. Preto to čudovanie, že mi to na náprave nesedí. Po ďalšom zháňaní informácii som zistil, že tie staršie verzie mali len menej zahĺbené vybratie dier zo zadnej strany...Problém sa dal vyriešiť buď úpravou nábojov na prednej náprave (na zadnú nápravu pasujú obidve verzie diskov), alebo úpravou diskov - "prerobením na novší typ". Zvolil som úpravu samotných diskov. Myslím, že je to tak lepšie už len preto, že strediace krúžky kolies sú na prednej náprave s hrebeňovým riadením dôležité...). Bolo potrebné zohnať niekoho, kto mi tie diery osústruží...


.........................................................................................................................................................................................
Brúsenie stredových hrán (od 23.09.2006 do neviem kedy):
To, že disky majú byť vo finálnej podobe strieborné som vedel už od začiatku. Dať ich do originálneho vzhľadu (čierny lak + leštený límec a horná strana lúčov) som nechcel, takýto stav by na bežné jazdenie moc nebol. Otázkou bolo, či pracne brúsiť, alebo nechať opieskovať. Začal som s brúsením a tak som už zostal pri tom :-) Farby bolo na niektorých miestach dosť. Hlavne na "stredových tanierikoch" to spôsobilo, že okraje nemali hrany (ako by správne mali mať), ale boli oblé. Tak som tie obliny pekne prebrúsil znova na hrany :-)


.........................................................................................................................................................................................
Osústružené stredové diery - zahĺbené (02.10.2006):
Po čase sa konečne dostalo aj na úpravu tých stredových dier. Zohnal som firmu, zaoberajúcou sa úpravou kovov, ktorá mi stredové diery na sústruhu presne zahĺbila na požadovaný rozmer.


.........................................................................................................................................................................................
Nahrubo z prednej strany vybrúsené (23.12.2006):


.........................................................................................................................................................................................
Vytmelené kazy, vyčistené rohy, vybrúsené zadné strany, na jemno vybrúsené predné strany - pripravené na striekanie (24.02.2007):
Možno trohu priveľa fotiek :-)


.........................................................................................................................................................................................
Finálna podoba po laku - strieborná metalíza + transparentný lak (18.03.2007):