Fotogaléria | ||
|
<<prejsť na Fotogaléria/Motor a podvozok
2007.08.31 - výmena hadíc kúrenia, výmena spojkovej trubičky Hadice v aute po dlhých rokoch prietoku zimnej / horúcej vody v horúcom / chladnom počasí riadne stvrdnú a začínajú sa na nich robiť malé prasklinky a môže to viesť až k veľkej praskline a vytečeniu vody... Tento rok som už vymenil všetky hadice chladiaceho systému, zostávali už len tie dve najdlhšie vedúce zozadu od motora dopredu k telesu kúrenia. A tak som sa pustil aj do nich, nech je to už kompletne vymenené :-) Zároveň som vymenil aj malé prepojky hlavných trubiek chladenia pod autom. Šlo to ceľkom ľahko, hrubá výmena hadíc kúrenia trvala asi 2 hodinky. Celková práca bola samozrejme o dosť dlhšia. Stačí vypustiť vodu, demontovať kryt nádrže pod autom, odpojiť konce hadíc a postupne ich vytiahnuť von. Nové hadice je dobré začať ťahať prepchaním cez gumenú priechodku pod autom na konci stredového tunela a potom cez tunel dopredu. Vpredu sa hadice prostredníctvom trubkových "kolien" napájajú ešte na dva krátke kúsky hadíc, ktoré sa už potom pripájajú na samotný radiátor. Jedna z týchto krátkych hadíc by mala byť špeciálne tvarovaná s ohybom, aby sa hadice dali pekne skryť a netrčali. Ja som túto hadicu nezohnal, najskôr som tam dal novú hadicu bez tvaru (je aj na fotke - je to tá s tým veľkým ohybom), nakoniec som ju ale predsa len zamenil za pôvodnú tvarovanú (bola v dobrom stave) - to už vyfotené nie je. Podobný dôvod na výmenu bol aj pri trubičke a hadičke spojky. Brzdové trubky s hadičkami som mal vymenené už pred 2 rokmi, zostávala už len tá spojková. Zatiaľ s ňou nebol problém, ale človek nikdy nevie v akom je to stave a koľko ešte vydrží, na trubke už bolo niekoľko náterov a všetky jej miesta pri kontrole ani nevidno. Preto - radšej vymeniť a mať istotu. Nová trubička je presne tvarovaná. Nahodiť ju do auta vyžaduje použiť občas silu a mať pevné nervy, ale dá sa to zvládnuť, i keď je k tomu blbý prístup, najmä keď nie je k dispozícii montážna jama :-( |
|