[home]
Škoda 120L        


Aktualizované: 17.06.11

Úvod
Novinky na stránke

Technické informácie
História auta
Súčasnosť
Denníček
Návody a postupy [10]

Fotogaléria [1863]

Download
Myšlienky

Fórum
Linky
Oznam pre návštevníkov:
Stránka sa už neaktualizuje.
Väčšinu novších fotogalérií si môžete prezrieť na mojej druhej stránke http://minno120.rajce.idnes.cz.
Ďakujem za pochopenie.



Pozri si novinky Neberte všetko uverejnené na tejto stránke tak vážne :-) Je to o zábave a záľube, len možno snáď chvíľami aj o syndróme :-))))
................................................................................................................................

     Celé to začalo v roku 1976. Svetlo sveta uzreli prvé autíčka typového radu Škoda 105/120... Do ukončenia výroby v roku 1990 škodovku vlastnil skoro každý. Symbol rokov osemdesiatych. Dnes je 30 rokov od začiatku výroby a na cestách sú ich stále tisíce. Ľudia nimi opovrhujú, vysmievajú sa z nich, no zároveň ich milujú a majú ich radi. Jedna škodovka umrie, no dve ďalšie sa opravia a zrenovujú. Práve škodovky sú autá, ktoré zmotorizovali bývalé Československo. Jazdili v nich naši dedkovia, otcovia, teraz v nich jazdíme my... Aj keď je to minulosť, mali by sme za nimi stále stáť. Dnes nejde už len o autá, ide o fajn ľudí, ktorých niečo spája, a ktorí si vedia v núdzi nezištne pomôcť, ide predsa o škodovkárov... Ten, kto chce vytlačiť tieto autá z ciest, nech v to nedúfa, budú tu strašiť ešte veľmi dlho...


[Komentár k tejto stránke: Dávno som chcel spraviť niečo takéto, ale nikdy sa mi nechcelo. Dňa 15.07.2003 som na to dostal akosi chuť, a tak som sa do toho pustil. Nikdy som nerátal s tým, že sa stránka takto rozrastie - zo začiatku to mal byť len priestor pre stručný popis auta a zopár fotiek. No a postupne ma údržba stránky začala baviť :-)]

Milan - [ minno@inetbox.sk], [ ICQ#: 273462919], [ ]


Automobilka sa k svojim najúspešnejším modelom Š105-136-Rapid (v rokoch 1976 - 1990 vyrobených cca 2 000 000 kusov) žiaľ stavia veľmi ľahostajne, a viac-menej sa k nim ani veľmi nehlási. V poslednom období stagnuje aj dodávka niektorých náhradných dielov (najmä plecharina a motorické súčiastky). A strašne veľa dielov z druhovýroby, ktoré sa predáva, je mizernej kvality - buď treba súčiastku pred montážou poupraviť, resp. celú opraviť - jednoducho nepasuje, prípadne životnosť novej je desatinová oproti pôvodnej:( Automobilka silou-mocou pretlačuje ako "lacné" vozidlo Fabiu 1.2 HTP...

MANIFEST:
"Toto je nas svet, svet aut s motorem vzadu, krasa okridleneho sipu. Jezdime s nimi proto ze je mame radi, mohli by jsme jezdit porad, pokud by ti nenazranci nezlikvidovali veskere nahradni dily na nase milacky. My jezdime dal....... a rikaji ze jsou to sroty. Existujeme bez barvy pleti, bez narodnosti, bez nabozenske zaujatosti.... a vy nas chcete dostat ze silnic. Vy vyrabite atomove bomby, vedete valky, vrazdite, podvadite, a lzete nam a pokousite se, abychom verili tomu, ze je to pro nase vlastni dobro, presto zvysujete pozadavky u STK. Jsem skodofkar a mym zlocinem je jezdit skodofkou. Neposuzujeme auta podle toho jak jsou hlucny, oblepeny plastama, ale podle toho jak jsou jednoduchy a je mozno je kdykoliv v polnich podminkach opravit. Jsem skodofkar a toto je muj manifest, muzete zastavit jednotlivce ale nemuzete nas zastavit vsechny........... :)))))"

Palic



............................................................................................................................................................................
Použitie uverejnených materiálov možné len so súhlasom autora!, © 2003-2010 minno