Súčasnosť | ||
|
Karoséria / Exteriér:
- karoséria komplet vyvarená: nové prahy, výztuhy prahov, zadné vnútorné pozdĺžniky pod prahmi, nové vŕšky predných podbehov a P kapsy, nová ľavá zadná postranica (blatník), nové predné blatníky a čelo, nová zadná kapota a zadné čelo, 3× nové dvere… vyvarené v období 12/2009 - nové komplet nárazníky - lak akrylátový, originál odtieň č. 1305 šedomodrá tmavá, lakované 03/2010 - sériový vzhľad, GLS doplnky: nerezové lišty dverí, nerezové nápisy na zadnej kapote, hliníkové lišty na krytkách C stĺpikov s nápisom Škoda, repliky dverných ochranných líšt a štítkov Škoda na predných dverách. - originál hliníkové disky Apollo, 5J x R13, pneu Yokohama A.drive 175/70 - nové originál kryty všetkých svetiel, zadné svetlá komplet nové, predné svetlá zrenovované, nové originál predné blinkre, nové zásterky atď. - plastové podblatníky vpredu aj vzadu Interiér: kompletná prestavba na výbavu GLS: - palubná doska + originál doplnky (prístrojová doska s otáčkomerom, cyklovač stieračov, odkladacia polička spolujazdca, zamykateľná odkladacia schránka…) - sedačky + 4 x opierky hlavy - tapacírungy dverí + IPUR lišty vŕškov dverí; - radiaca páka a stredový panel - nový poťah stropu ušitý z bielej koženky - kapsy predných dverí potiahnuté čiernou koženkou + vystlané flaušom - strecha novo odhlučnená 15 mm silným materiálom Mirelon - koberce sú použité pôvodné, opravené a zrenovované, pod kobercom je 15 mm Mirelon - v kufri replika GL koberca - prahové lišty v interiéri sú repliky z nerezu, leštené - nové 4× samonavíjacie pásy Moravan Podvozok-celkovo + ďalšie príslušenstvo: - po kompletnej renovácii - všetky spotrebné diely (čapy, skrutky, ložiská, silentbloky) nové, ostatné diely buď nové, alebo zrenovované do stavu ako nové (kovové veci opieskované + niekoľkovrstvový náter) - nové komplet všetky hadice a spony chladiaceho a palivového systému 06–08/2007 - repasované kúrenie-vyčistené + nový ventil + nové uhlíky v motorčeku - repasovaný ostrekovací mechanizmus okna - nový stierací mechanizmus (tiahla), pôvodný motorček + dlhšie stierače 45 cm Motor: - fotky z generálky: http://skoda120.inetbox.sk/skoda.php?id=foto?=mo_a_po/070728 - typ 742.12 (120 L) - výkon cca 40 kW - blok motora pôvodný, kompletná generálka 07/2007 - 78 000 km (po GO) / 180 000 km (celkovo) - nové valce, piesty, krúžky, čapy, ložiská, šály, prebrúsená kľuka, - nová upravená hlava valcov 10/2011: znížená o 1,5 mm na KP 9,5:1, bronzové vodítka ventilov, guferá ventilov, tvrdené sedlá výfukových ventilov pre možnosť použitia bezolovnatého benzínu. - nový bezkontaktný upravený rozdeľovač Hanhart + nový držiak rozdeľovača - nová vodná pumpa - nový karburátor typ Jikov SEDR32 2933 (120 LS) - takmer všetko z originálnych dielov - olej Castrol Magnatec 10W40 / SL + filter Mann W712/43 - termostat Vernet typ 4608.80, 80 st. - sviečky NGK BP7HS Spojka: - nový prítlačný kotúč Sachs + lamela, nové ložisko - nový hlavný a pomocný valec - nový hydraulický rozvod Prevodovka: - 5q so stálym prevodom 3,9 - po celkovej oprave a pretesnení (nové synchróny atď.) - olej PP80 - repasované dvojkĺbové tiahlo radenia - kulisa radenia zo 4q V zálohe: - 5q so stálym prevodom 4.22, čaká na prestavbu na vlečkový diferenciál - komplet nové vnútornosti (kolesá, hriadele, ložiská…no proste všetko), poskladané p. Sixtom. - aretačný medzikus 3. prevodového stupňa - doteraz na nej najazdené len 12 tis. km Predná náprava + riadenie: - kompletná generálka dokončená 03/2008 - nápravnica a ramená opieskované + nový náter 1× základ + 3× čierny Alkyton - spodné ramená vystužené v oblasti uchytenia tlmičov - komplet nové čapy, páky, silentbloky, gumy, trubky, ložiská atď. atď. - nové pružiny podľa dokumentácie 260 L/A (o 2,5 cm kratšie ako séria) + nové tvrdšie tlmiče PAL (pôvodne určené pre vozidlá Lada) - upravené uchytenie stabilizátora – vypodložené držiaky na moste nápravy kvôli zníženiu - riadenie: taktiež po generálke: nové klzné púzdra, tesnenia, manžety atď. - nový spojovací materiál Zadná náprava: - uhlová s vlečenými ramenami zo Š130 - kompletná generálka dokončená 06/2011 - nové pozdĺžne ramená vystužené podľa LA + tvrdé vlečkové silentbloky od speedpro - šikmé ramená staršie v peknom stave, vystužené podľa LA + nové silentbloky - priečka prevodovky staršieho mohutnejšieho prevedenia - tvrdý silentblok prevodovky od speedpro - poloosy po repase - nové ložiská, guferá - na spoje ramien použité podložky vyrobené z linolea (PVC) podľa LA - všetok ostatný spotrebný materiál nový - všetky kovové diely boli opieskované + náter 3× Penetrátor + 2 x šedý Alkyton - nové pružiny, nové originál tlmiče PAL (kyvkové)…atď. Brzdy: - nový brzdový rozvod 08/2005 (trubičky, hadičky, rozvodové kocky) - nový brzdový valec 01/2009, repasovaný brzdový posilňovač (nová membrána, gufero), nová hadica brzdového posilňovača - Predné brzdy: brzdové strmene po GO 03/2008 (nové piestiky, tesnenia, odvzdušňováky…) + nové kotúče Lucass + nové originál doštičky Osinek - Zadné brzdy: nové bubny, nové originál pakne, nové brzdové valčeky, pružinky, čapíky, nové „samostavy“, nové lanká ručnej brzdy Ďalšie vylepšenia: - snímač poklesu hladiny brzdovej kvapaliny zapojený na origo kontrolku poruchy bŕzd - LED voltmeter zabudovaný v otáčkomeri - zvuková signalizácia nevypnutých svetiel - spínač ventilátora chladiča na palubovke + kontrolka na prístrojovke - hasiaci prístroj - centrál na DO - osvetlenie kufra, osvetlenie motora - zásuvka zapaľovača - podsvietenie tiahiel kúrenia, prepínačov a kastlíka pomocou LED - autorádio Panasonic CQ-RD310 + 4x repro Na škodovke sa mi veľmi páči dnes už veľmi neobvyklá koncepcia "všetko vzadu"... Nejde o to, že toto auto už má 23 rokov. Ani o to, že v súčasnosti už nemá nijakú veľkú hodnotu. Nejde ani o tie nedostatky, ktoré vzhľadom k súčasným autám má. Aj tak je to super auto, ktoré mám rád a ktoré mi prirástlo k srdcu. Plány do blízkej budúcnosti: - doladiť zadnú vlečenú nápravu (silentbloky a matice) - 4p brzdy a 130 brzdový rozvod - nasledovať bude upravená hlava motora [Aktualizované: 17.06.2011] |
|