[home]
Súčasnosť        


Aktualizované: 17.06.11

Úvod
Novinky na stránke

Technické informácie
História auta
Súčasnosť
Denníček
Návody a postupy [10]

Fotogaléria [1863]

Download
Myšlienky

Fórum
Linky
Karoséria / Exteriér:
- karoséria komplet vyvarená: nové prahy, výztuhy prahov, zadné vnútorné pozdĺžniky pod prahmi, nové vŕšky predných podbehov a P kapsy, nová ľavá zadná postranica (blatník), nové predné blatníky a čelo, nová zadná kapota a zadné čelo, 3× nové dvere… vyvarené v období 12/2009
- nové komplet nárazníky
- lak akrylátový, originál odtieň č. 1305 šedomodrá tmavá, lakované 03/2010
- sériový vzhľad, GLS doplnky: nerezové lišty dverí, nerezové nápisy na zadnej kapote, hliníkové lišty na krytkách C stĺpikov s nápisom Škoda, repliky dverných ochranných líšt a štítkov Škoda na predných dverách.
- originál hliníkové disky Apollo, 5J x R13, pneu Yokohama A.drive 175/70
- nové originál kryty všetkých svetiel, zadné svetlá komplet nové, predné svetlá zrenovované, nové originál predné blinkre, nové zásterky atď.
- plastové podblatníky vpredu aj vzadu


Interiér:
kompletná prestavba na výbavu GLS:
- palubná doska + originál doplnky (prístrojová doska s otáčkomerom, cyklovač stieračov, odkladacia polička spolujazdca, zamykateľná odkladacia schránka…)
- sedačky + 4 x opierky hlavy
- tapacírungy dverí + IPUR lišty vŕškov dverí;
- radiaca páka a stredový panel
- nový poťah stropu ušitý z bielej koženky
- kapsy predných dverí potiahnuté čiernou koženkou + vystlané flaušom
- strecha novo odhlučnená 15 mm silným materiálom Mirelon
- koberce sú použité pôvodné, opravené a zrenovované, pod kobercom je 15 mm Mirelon
- v kufri replika GL koberca
- prahové lišty v interiéri sú repliky z nerezu, leštené
- nové 4× samonavíjacie pásy Moravan


Podvozok-celkovo + ďalšie príslušenstvo:
- po kompletnej renovácii
- všetky spotrebné diely (čapy, skrutky, ložiská, silentbloky) nové, ostatné diely buď nové, alebo zrenovované do stavu ako nové (kovové veci opieskované + niekoľkovrstvový náter)
- nové komplet všetky hadice a spony chladiaceho a palivového systému 06–08/2007
- repasované kúrenie-vyčistené + nový ventil + nové uhlíky v motorčeku
- repasovaný ostrekovací mechanizmus okna
- nový stierací mechanizmus (tiahla), pôvodný motorček + dlhšie stierače 45 cm


Motor:
- fotky z generálky: http://skoda120.inetbox.sk/skoda.php?id=foto?=mo_a_po/070728
- typ 742.12 (120 L)
- výkon cca 40 kW
- blok motora pôvodný, kompletná generálka 07/2007
- 78 000 km (po GO) / 180 000 km (celkovo)
- nové valce, piesty, krúžky, čapy, ložiská, šály, prebrúsená kľuka,
- nová upravená hlava valcov 10/2011: znížená o 1,5 mm na KP 9,5:1, bronzové vodítka ventilov, guferá ventilov, tvrdené sedlá výfukových ventilov pre možnosť použitia bezolovnatého benzínu.
- nový bezkontaktný upravený rozdeľovač Hanhart + nový držiak rozdeľovača
- nová vodná pumpa
- nový karburátor typ Jikov SEDR32 2933 (120 LS)
- takmer všetko z originálnych dielov
- olej Castrol Magnatec 10W40 / SL + filter Mann W712/43
- termostat Vernet typ 4608.80, 80 st.
- sviečky NGK BP7HS


Spojka:
- nový prítlačný kotúč Sachs + lamela, nové ložisko
- nový hlavný a pomocný valec
- nový hydraulický rozvod


Prevodovka:
- 5q so stálym prevodom 3,9
- po celkovej oprave a pretesnení (nové synchróny atď.)
- olej PP80
- repasované dvojkĺbové tiahlo radenia
- kulisa radenia zo 4q

V zálohe:

- 5q so stálym prevodom 4.22, čaká na prestavbu na vlečkový diferenciál
- komplet nové vnútornosti (kolesá, hriadele, ložiská…no proste všetko), poskladané p. Sixtom.
- aretačný medzikus 3. prevodového stupňa
- doteraz na nej najazdené len 12 tis. km


Predná náprava + riadenie:
- kompletná generálka dokončená 03/2008
- nápravnica a ramená opieskované + nový náter 1× základ + 3× čierny Alkyton
- spodné ramená vystužené v oblasti uchytenia tlmičov
- komplet nové čapy, páky, silentbloky, gumy, trubky, ložiská atď. atď.
- nové pružiny podľa dokumentácie 260 L/A (o 2,5 cm kratšie ako séria) + nové tvrdšie tlmiče PAL (pôvodne určené pre vozidlá Lada)
- upravené uchytenie stabilizátora – vypodložené držiaky na moste nápravy kvôli zníženiu
- riadenie: taktiež po generálke: nové klzné púzdra, tesnenia, manžety atď.
- nový spojovací materiál


Zadná náprava:
- uhlová s vlečenými ramenami zo Š130
- kompletná generálka dokončená 06/2011
- nové pozdĺžne ramená vystužené podľa LA + tvrdé vlečkové silentbloky od speedpro
- šikmé ramená staršie v peknom stave, vystužené podľa LA + nové silentbloky
- priečka prevodovky staršieho mohutnejšieho prevedenia
- tvrdý silentblok prevodovky od speedpro
- poloosy po repase
- nové ložiská, guferá
- na spoje ramien použité podložky vyrobené z linolea (PVC) podľa LA
- všetok ostatný spotrebný materiál nový
- všetky kovové diely boli opieskované + náter 3× Penetrátor + 2 x šedý Alkyton
- nové pružiny, nové originál tlmiče PAL (kyvkové)…atď.


Brzdy:
- nový brzdový rozvod 08/2005 (trubičky, hadičky, rozvodové kocky)
- nový brzdový valec 01/2009, repasovaný brzdový posilňovač (nová membrána, gufero), nová hadica brzdového posilňovača
- Predné brzdy: brzdové strmene po GO 03/2008 (nové piestiky, tesnenia, odvzdušňováky…) + nové kotúče Lucass + nové originál doštičky Osinek
- Zadné brzdy: nové bubny, nové originál pakne, nové brzdové valčeky, pružinky, čapíky, nové „samostavy“, nové lanká ručnej brzdy


Ďalšie vylepšenia:
- snímač poklesu hladiny brzdovej kvapaliny zapojený na origo kontrolku poruchy bŕzd
- LED voltmeter zabudovaný v otáčkomeri
- zvuková signalizácia nevypnutých svetiel
- spínač ventilátora chladiča na palubovke + kontrolka na prístrojovke
- hasiaci prístroj
- centrál na DO
- osvetlenie kufra, osvetlenie motora
- zásuvka zapaľovača
- podsvietenie tiahiel kúrenia, prepínačov a kastlíka pomocou LED
- autorádio Panasonic CQ-RD310 + 4x repro


     Na škodovke sa mi veľmi páči dnes už veľmi neobvyklá koncepcia "všetko vzadu"...

     Nejde o to, že toto auto už má 23 rokov. Ani o to, že v súčasnosti už nemá nijakú veľkú hodnotu. Nejde ani o tie nedostatky, ktoré vzhľadom k súčasným autám má. Aj tak je to super auto, ktoré mám rád a ktoré mi prirástlo k srdcu.


Plány do blízkej budúcnosti:

- doladiť zadnú vlečenú nápravu (silentbloky a matice)
- 4p brzdy a 130 brzdový rozvod
- nasledovať bude upravená hlava motora

[Aktualizované: 17.06.2011]