Fotogaléria | ||
|
<<prejsť na Fotogaléria/Motor a podvozok
2007.07.28 - GO motora (doložené aj fotky z trochu neskoršie kúpených nových súčastí) Prečo GO? Motor mal už toho za 19 rokov života za sebou dosť. Stav vôbec nezodpovedal kilometrom. 102 000 km pre takýto motor by za "normálneho" jazdenia bolo ešte dosť málo na generálku. Avšak nespočetné množstvo "pobehávačiek" počas celej doby na veľmi krátke vzdialenosti (studený motor, mesto, mrazy) prispelo k skorému opotrebovaniu. Rovnako motoru neprospelo ani niekoľko bohužiaľ nekvalitných opráv tesnosti hlavy valcov. Po poslednej poruche, kedy aj po snahe opraviť to, prenikala naďalej chladiaca voda do mazania, som rozhodol o GO. Pre riadnu opravu bolo potrebné tak či tak rozoberať motor, robiť nové presahy valcov, rovnať hlavu...už by to proste nemalo význam skladať motor so starými dielmi (motor by ale po takejto oprave ešte určite pojazdil, ale už to nebolo ono, ťah mal síce OK, ale už klepkali piestne čapy, žral olej...). Kedže novú piestnu sadu som mal už pár mesiacov "skladom" (neplánovane), bolo rozhodnuté: kompletná GO motora, so všetkým, tak ako sa patrí. Všetko opotrebovateľné sa vymenilo, resp. opravilo podľa noriem. Výsledkom je takmer nový motor. Čo sa zrobilo: - komplet vyčistený blok motora - nové valce, piesty, piestne čapy, krúžky - nové púzdra ojníc, preúhlovanie ojníc - kľukový hriadeľ po 1. výbruse - nové panvičky, ložiská, guferá, tesnenia... - nové rozvody, nové zdvihátka ventilov - hlava valcov prebrúsená (- 0,2 mm), zabrúsenie sediel ventilov, výmena ventilov + nahodené guferá ventilov (doteraz neboli) - nový rozdeľovač, komínok rozdeľovača, nová benzínová pumpa, nový karburátor, nový (super zrepasovaný) štartér, nová spojková lamela, spojkové ložisko - nové sviečky, filtre atď. Výsledok: motor štartuje ako nikdy predtým (vždy na prvý brnk), nulová spotreba oleja a vody, a ten zvuk...krása |
|