Fotogaléria | ||
|
<<prejsť na Fotogaléria/Motor a podvozok
2009.07.06 - Montáž elektrickej benzínovej pumpy Facet Popis: Pre elektrickú pumpu som sa rozhodol z dôvodu nutnosti častého ručného dočerpávania paliva štandardnou mechanickou pumpou pred štartom motora. Ručné nedočerpanie paliva spôsobovalo obtiažnejšie štartovanie motora (napr. po dlhšom stání - u mňa to bolo aj napriek novému karburátoru a novej mechanickej benz. pumpe už aj po 1 dni; alebo po odstavení horúceho motora a následneho štartovania, kedy sa časť benzínu z plavákovej komory vždy odparí). Hlavná výhoda elektrickej pumpy oproti bežnej mechanickej je teda v tom, že dokáže doplniť karburačnú sústavu palivom už aj pred štartom, keď sa motor ešte netočí (mechanická pracuje len pri otáčaní sa motora). Použil som osvedčenú nízkotlakovvú pumpu Facet 574A (tlak 2,5-3,5 psi), pôvodná pumpa ostala na bloku motora namontovaná, len je už teraz vyradená z prevádzky (odpojené hadičky, naďalej však môže kedykoľvek poslúžiť ako záložná pumpa). Elektrické pripojenie je realizované prostredníctvom relé (spínaný prúd relé privedený od kontaktu zapaľovacej cievky - spína pri zapnutí zapaľovania, prúd k napájaniu pumpy je privedený od kontaktu alternátora - čiže priamo od Akumulátora). Na istenie elektroniky čerpadla je použitá dodatočne pripojená poistka 5A. Pumpa je pre svoje chvenie pri činnosti upevnená mäkko použitím dvoch silentblokov (prvé aké mi ponúkli v obchode :) na nosníku motora. |
|