[home]
Fotogaléria        


Aktualizované: 17.06.11

Úvod
Novinky na stránke

Technické informácie
História auta
Súčasnosť
Denníček
Návody a postupy [10]

Fotogaléria [1863]

Download
Myšlienky

Fórum
Linky
<<prejsť na Fotogaléria/Motor a podvozok

2009.07.06 - Montáž elektrickej benzínovej pumpy Facet

Popis: Pre elektrickú pumpu som sa rozhodol z dôvodu nutnosti častého ručného dočerpávania paliva štandardnou mechanickou pumpou pred štartom motora. Ručné nedočerpanie paliva spôsobovalo obtiažnejšie štartovanie motora (napr. po dlhšom stání - u mňa to bolo aj napriek novému karburátoru a novej mechanickej benz. pumpe už aj po 1 dni; alebo po odstavení horúceho motora a následneho štartovania, kedy sa časť benzínu z plavákovej komory vždy odparí). Hlavná výhoda elektrickej pumpy oproti bežnej mechanickej je teda v tom, že dokáže doplniť karburačnú sústavu palivom už aj pred štartom, keď sa motor ešte netočí (mechanická pracuje len pri otáčaní sa motora).

Použil som osvedčenú nízkotlakovvú pumpu Facet 574A (tlak 2,5-3,5 psi), pôvodná pumpa ostala na bloku motora namontovaná, len je už teraz vyradená z prevádzky (odpojené hadičky, naďalej však môže kedykoľvek poslúžiť ako záložná pumpa). Elektrické pripojenie je realizované prostredníctvom relé (spínaný prúd relé privedený od kontaktu zapaľovacej cievky - spína pri zapnutí zapaľovania, prúd k napájaniu pumpy je privedený od kontaktu alternátora - čiže priamo od Akumulátora). Na istenie elektroniky čerpadla je použitá dodatočne pripojená poistka 5A.

Pumpa je pre svoje chvenie pri činnosti upevnená mäkko použitím dvoch silentblokov (prvé aké mi ponúkli v obchode :) na nosníku motora.


pripravený materiál pre montáž

vyrobený držiak z Cu plechu + silentbloky

silentbloky osadené

držiak pripevnený na karosérii

pumpa upevnená (uhol 45 st. je podmienka)

hotovo

po dokončení

detail na relé, poistku a pumpu

relé a pumpa zboku

celkový pohľad